Uniwersytet Wrocławski

REKRUTACJA

MENU

KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY

II stopnia zaoczne - rekrutacja Uniwersytet Ekonomiczny

Opis kierunku:

Ten kierunek umożliwi Ci pogłębienie dotychczasowej wiedzy oraz zdobycie kwalifikacji w nowym obszarze. Dzięki współpracy Wydziału Prawa Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego z Wydziałem Zarządzania, Informatyki i Finansów Uniwersytetu Ekonomicznego we Wrocławiu zdobędziesz umiejętności analityczne i managerskie oraz specjalistyczną wiedzę prawną.

Plan studiów przewiduje proporcjonalne połączenie problematyki prawnej, administracyjnej i cywilnoprawnej z problematyką ekonomiczną, skoncentrowaną na zagadnieniach zarządzania biznesem i finansami czy rachunkowości. Tematyka zostanie dopełniona zestawem przedmiotów do indywidualnego wyboru. Absolwenci kierunku uzyskają wiedzę oraz doświadczenie w dziedzinie doradztwa prawnego i gospodarczego, prowadzenia biur i dokumentacji organizacyjnych, przygotowania regulacji wewnętrznych czy projektowania i wdrażania procedur w organizacji. Więcej znajdziesz w programie studiów.

Co po studiach

Wiedza i umiejętności, które nabędziesz na tych studiach, będą przydatne nie tylko w prowadzeniu własnej firmy czy działalności konsultingowej, ale także w administracji rządowej i samorządowej, szczególnie w segmentach związanych z działalnością podmiotów gospodarczych, publicznych i prywatnych. Umiejętności te są niezbędne do organizacji procedur zamówień publicznych oraz partnerstwa publiczno-prywatnego, a także w organach kontroli państwowej, rządowej i samorządowej.

Koła naukowe

Pamiętaj, że jako student UWr możesz się rozwijać we wszystkich kołach naukowych i organizacjach studenckich, które Cię interesują, niezależenie od kierunku studiów. Na naszej uczelni działa ponad 170 kół naukowych. Zobacz listę.

Więcej informacji znajdziesz na stronie Wydziału Prawa, Administracji i Ekonomii.

Rekrutacja 2023/2024:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia  mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

Rekrutację na studia przeprowadza Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie oceny dla dyplomie.

Rekrutację na studia przeprowadza Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

 


 

Rekrutacja 2024/2025:

DYPLOM POLSKI

O przyjęcie na studia  mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie nastąpi na podstawie rankingu, według oceny na dyplomie ukończenia studiów.

Rekrutację na studia przeprowadza Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

DYPLOM UZYSKANY ZA GRANICĄ

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie oceny dla dyplomie.

Rekrutację na studia przeprowadza Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu.

 

 


 

HARMONOGRAM REKRUTACJI NA STUDIA

ETAPY POSTĘPOWANIA REKRUTACYJNEGO:

HARMONOGRAM

REKRUTACJI NA STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

ROZPOCZYNAJĄCE SIĘ W ROKU AKADEMICKIM 2024/2025

 

 

 

 

Rejestracja Kandydatów w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów –IRK Uniwersytetu Ekonomicznego

 

W tym czasie należy utworzyć konto rekrutacyjne, uzupełnić wszystkie wymagane dane, wgrać zdjęcie elektroniczne, wybrać kierunek bądź kierunki studiów, wnieść opłatę rekrutacyjną w wysokości 85 zł za każde zgłoszenie na kierunek. Indywidualny numer konta zostanie wygenerowany w systemie rekrutacyjnym. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

 

 

 

Ostatni dzień wnoszenia

opłat rekrutacyjnych

 

Opłata musi zostać zaksięgowana na koncie Kandydata w systemie IRK przed złożeniem dokumentów w Komisji Rekrutacyjnej, co oznacza konieczność pilnego wykonania przelewu, szczególnie przez osoby zarejestrowane w ostatnim dniu rejestracji. Zgłoszenia na kierunek lub kierunki, za które nie zostaną wniesione opłaty, nie biorą udziału w rekrutacji. Opłata rekrutacyjna nie podlega zwrotowi.

 

 

 

 

Składanie dokumentów w Komisji Rekrutacyjnej na Uniwersytecie Ekonomicznym

 

Osoby zakwalifikowane powinny dostarczyć wymagane dokumenty osobiście lub przez osobę trzecią (na podstawie zwykłego upoważnienia), pocztą tradycyjną lub przesyłką kurierską. Podany termin, 30 września oznacza datę dostarczenia dokumentów do Komisji Rekrutacyjnej, a nie datę wysłania przesyłki.

 

Ogłoszenie wyników rekrutacji na indywidualnych kontach Kandydatów w systemie elektronicznej rejestracji kandydatów IRK Uniwersytetu Ekonomicznego

 

Zatwierdzenie list przyjętych na studia.

Zakończenie rekrutacji.

 

Dokumenty:

I. Wymagane dokumenty dla kandydatów z polskim dyplomem 🔽

Kandydaci na studia II stopnia (stacjonarne i niestacjonarne) znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów są zobowiązani do dostarczenia, w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy;
  2. kserokopii dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub zaświadczenia o ukończeniu studiów I stopnia, II stopnia lub jednolitych magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. zaświadczenia o średniej ocen ze studiów (jeżeli jest wymagane);

II. Wymagane dokumenty dla kandydatów legitymujących się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia 🔽

Kandydaci legitymujący się wydanym za granicą dyplomem lub innym dokumentem uprawniającym do ubiegania się o przyjęcie na studia, znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów, zobowiązani są do dostarczenia w terminach określonych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”, następujących dokumentów:

  1. podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy;
  2. kserokopii zalegalizowanego lub opatrzonego apostille dyplomu lub innego dokumentu uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych);
  3. tłumaczenia na język polski dokumentów, o których mowa w pkt 2;

III. Wymagane dokumenty dla cudzoziemców 🔽

Wykaz dokumentów dla osób będących cudzoziemcami znajduje się w zakładce „CUDZOZIEMCY”


IV. Złożenie dokumentów 🔽

Wszystkie dokumenty powinny być złożone (dostarczone) w miejscu, terminie i godzinach wskazanych w zakładce „Miejsce składania dokumentów”. Niedopełnienie tego obowiązku spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Komisja Rekrutacyjna na wniosek zainteresowanego potwierdza złożenie kompletu dokumentów i na podstawie złożonych dokumentów oraz przeprowadzonego postępowania rekrutacyjnego, jeśli było prowadzone, ogłasza listy przyjętych.

Kandydat nie ma obowiązku składania dokumentów osobiście. W przypadku składania ich za pośrednictwem poczty lub kuriera wymagane jest notarialne poświadczenie kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia). Dokumenty mogą również zostać doręczone przez osoby trzecie na podstawie pełnomocnictwa udzielonego przez kandydata lub przez złożenie notarialnie poświadczonych kserokopii dokumentów (za wyjątkiem podania na studia).

Dokumenty muszą dotrzeć na uczelnię w terminie określonym w harmonogramie – decydująca jest data dostarczenia dokumentów, a nie data stempla pocztowego czy termin nadania przesyłki. Niedopełnienie obowiązku złożenia dokumentów na wyżej określonych zasadach spowoduje nieprzyjęcie kandydata na studia.

Kandydaci znajdujący się na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów zobowiązani są do złożenia wszystkich wymaganych dokumentów w terminie określonym w harmonogramie rekrutacji. Miejsce na liście zakwalifikowanych do złożenia dokumentów nie gwarantuje miejsca na liście przyjętych na studia.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


V. Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej 🔽

Zdjęcie do Elektronicznej Legitymacji Studenckiej, które dołącza się w procesie rejestracji w systemie IRK powinno spełniać następujące wymogi:

  1. zdjęcie elektroniczne powinno być aktualne, kolorowe, o rozdzielczości 500 x 625 pikseli w formacie JPG,
  2. zdjęcie powinno spełniać wymogi do dowodu osobistego tj.: bez nakrycia głowy, okularów z ciemnymi szkłami, głowa frontalnej z zachowaniem równomiernego oświetlenia twarzy.
    Osoba z wrodzonymi lub nabytymi wadami narządu wzroku może załączyć fotografie przedstawiające osobę w okularach z ciemnymi szkłami, a osoba nosząca nakrycie głowy zgodnie z zasadami swojego wyznania – fotografię przedstawiającą osobę z nakryciem głowy.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w okularach z ciemnymi szkłami jest orzeczenie o stopniu niepełnosprawności osoby z powodu wrodzonej lub nabytej wady narządu wzroku, wydane zgodnie z przepisami o orzekaniu o niepełnosprawności i stopniu niepełnosprawności.
    Dokumentem poświadczającym uprawnienie do załączonej fotografii przedstawiającej osobę w nakryciu głowy jest zaświadczenie o przynależności wyznaniowej.

VI. Tryb odwołania od decyzji o nieprzyjęciu na studia 🔽

TRYB ODWOŁANIA OD DECYZJI O NIEPRZYJĘCIU NA STUDIA

Obywatele Polski

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu obywatelem polskim przysługuje odwołanie do Rektora Uniwersytetu Wrocławskiego.

Odwołanie w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać:

• w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji
• lub w terminie 7 dni od daty wydania korekty świadectwa dojrzałości (dodatkowo we wniosku powinno znajdować się uzasadnienie niemożności wcześniejszego złożenia odwołania oraz należy złożyć wniosek o przywrócenie terminu do wniesienia odwołania)

na adres:
Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław

Przypominamy, że podstawą odwołania zgodnie z § 5 ust. 3 uchwały Nr 109/2022 Senatu Uniwersytetu Wrocławskiego z dnia 22 czerwca 2022 r. w sprawie zasad i trybu rekrutacji obywateli polskich na studia w Uniwersytecie Wrocławskim rozpoczynające się w roku akademickim 2023/2024 (z późniejszymi zmianami) może być jedynie wskazanie naruszenia warunków i trybu rekrutacji na studia oraz przypadek, gdy wynik egzaminu maturalnego na studia – po weryfikacji przez Okręgową Komisję Egzaminacyjną lub po uwzględnieniu odwołania przy Kolegium Arbitrażu Egzaminacyjnego – został podwyższony.

Cudzoziemcy

Od decyzji o nieprzyjęciu na studia pierwszego stopnia, studia drugiego stopnia oraz jednolite studia magisterskie kandydatowi będącemu cudzoziemcem przysługuje wniosek do Rektora o ponowne rozpatrzenie sprawy.
Wniosek w formie pisemnej należy złożyć lub przesłać w terminie 14 dni od dnia doręczenia decyzji na adres:

Uniwersytet Wrocławski,
Dział Nauczania,
Plac Uniwersytecki 1,
50-137 Wrocław


Zachęcamy do obejrzenia filmiku dotyczącego procesu rejestracji w systemie IRKA znajdującym się tutaj.

Limit miejsc na zaocznych studiach II stopnia (magisterskich) w rekrutacji na rok 2024/2025
Limit of places in part-time second-cycle (Master’s) studies in the recruitment for the year 2024/2025

Kierunek studiów
Study programme
ŁĄCZNY limit
total number
obywatele polscy
DYPLOM POLSKI
polish citizens
polish diploma

 

obywatele polscy
DYPLOM ZAGRANICZNY
polish citizens
foreign diploma
CUDZOZIEMCY
FOREIGNERS
limit minimalny
minimum limit
ADMINISTRACJA 120 105 5 10 35
ANGLISTYKA 60 50 5 5 12
BEZPIECZEŃSTWO MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
COMMUNICATION MANAGEMENT (w j. angielskim) 50 30 5 15 11
DZIENNIKARSTWO I KOMUNIKACJA SPOŁECZNA 50 35 7 8 15
EKONOMIA 120 105 5 10 35
ETYKA 25 15 5 5 10
FILOLOGIA POLSKA 50 35 10 5 18
FILOLOGIA GERMAŃSKA 70 60 5 5 10
FILOZOFIA 25 15 5 5 10
HISTORIA 30 24 3 3 15
KOMUNIKACJA WIZERUNKOWA 160 143 7 10 20
KONSULTING PRAWNY I GOSPODARCZY 100 90 5 5 60
KRYMINOLOGIA PRAWNICZA 250 225 10 15 50
MEDIA CONTENT CREATION (w j. angielskim) 50 25 5 20 11
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków pedagogicznych i nauczycielskich 75 73 1 1 15
PEDAGOGIKA dla absolwentów kierunków niepedagogicznych i nienauczycielskich 50 48 1 1 15
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE 40 20 5 15 15
ZARZĄDZANIE BEZPIECZEŃSTWEM PAŃSTWA 30 28 1 1 15
ZARZĄDZANIE PROJEKTAMI SPOŁECZNYMI 30 28 1 1 15

kierunekroczna opłata dla Polaków i obywateli Unii Europejskiejroczna opłata dla pozostałych
konsulting prawny i gospodarczy drugiego stopnia8000 PLN8000 PLN

Miejsce składania dokumentów na Uniwersytecie Ekonomicznym:

UNIWERSYTET EKONOMICZNY we WROCŁAWIU ul. Komandorska 118/120, budynek Z, parter, pokój 003

WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH OD KANDYDATÓW:

 

Zasady rekrutacji 2024/2025 🔽

O przyjęcie na studia drugiego stopnia mogą ubiegać się absolwenci studiów licencjackich, inżynierskich i
magisterskich dowolnego kierunku studiów. Przyjęcie na studia nastąpi na podstawie złożonych dokumentów.

UWAGA!
Rozmowa kwalifikacyjna nie potwierdza znajomości języka polskiego na poziomie B1.

Informacje na temat wymaganych dokumentów znajdują się w zakładkach poniżej.


Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego 🔽

Termin i miejsce postępowania rekrutacyjnego jest wskazane w zakładce „POSTĘPOWANIE REKRUTACYJNE”. Przyjmowanie dokumentów przez Wydziałową Komisję Rekrutacyjną (nie decyduje data stempla pocztowego, tylko termin wpływu na uczelnię) jest wskazane w zakładce „MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW”


Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽

Dokumenty wymagane przy rekrutacji:

  • podania o przyjęcie na studia wydrukowanego z systemu IRKa i podpisanego przez kandydata wraz z oświadczeniem o zapoznaniu się z treścią wzoru umowy,
  • kserokopia dyplomu ukończenia studiów wraz z oryginałem do wglądu, celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną, lub zaświadczenia o ukończeniu studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich (w przypadku wystąpienia różnicy w danych osobowych między dokumentami (np. zmiana nazwiska) wymagane jest dodatkowo, do wglądu, zaświadczenie o zmianie danych osobowych),
  • apostille lub legalizacja dyplomu zagranicznego wydanego poza granicami Polski,
  • tłumaczenie na język polski dokumentów sporządzonych w języku innym niż język polski,
  • dokument potwierdzający znajomość języka polskiego,
  • oświadczenia o posiadaniu polisy ubezpieczeniowej na wypadek choroby na okres kształcenia w Polsce albo Europejskiej Karty Ubezpieczenia Zdrowotnego albo umowy z NFZ. W przypadku braku wymienionych wyżej dokumentów na etapie rekrutacji dopuszcza się możliwość złożenia przez kandydata zobowiązania do przedłożenia tych dokumentów w terminie późniejszym,
  • decyzja o przyznaniu stypendium – w przypadku kandydatów kierowanych na studia np. przez NAWA,
  • dokument uprawniający do studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim bez opłat (jeżeli dotyczy)

Dokumenty mogą zostać doręczone w wyznaczonym w harmonogramie terminie oraz miejscu przez upoważnioną przez kandydata osobę na podstawie pełnomocnictwa.


W przypadku rezygnacji z podjęcia studiów złożone dokumenty wydawane są na pisemny wniosek kandydata (wzór rezygnacji z podjęcia studiów) do rąk własnych, bądź upoważnionej przez niego osobie lub odesłane pocztą za zwrotnym potwierdzeniem odbioru.


Legalizacja dyplomu i apostille 🔽

Legalizacja jest potwierdzeniem formalnej zgodności dokumentu z prawem miejsca jego wystawienia albo autentyczności podpisów i pieczęci umieszczonych na dokumencie. Legalizacja dokumentu o wykształceniu może mieć zatem istotne znaczenie przy ustaleniu, w ramach systemu edukacji którego państwa został wydany dokument oraz czy należy weryfikować jego autentyczność. W niektórych państwach – tak jak w Polsce – wewnętrzne regulacje zobowiązują posiadacza dyplomu do zalegalizowania go przed wywiezieniem z kraju jego wystawienia. Jeśli dokument jest zalegalizowany przez odpowiednie instytucje państwa, w którym został wydany, zwiększa to jego wiarygodność.

Legalizacji dyplomu szkoły wyższej może dokonać:

  • konsul Rzeczypospolitej Polskiej, właściwy dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
  • władze oświatowe państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom, lub
  • akredytowana w Rzeczypospolitej Polskiej lub innym państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD) placówka dyplomatyczna lub placówka konsularna państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dyplom.

Apostille

Jeśli państwo, w którym został wydany dokument, jest stroną Konwencji znoszącej wymóg legalizacji zagranicznych dokumentów urzędowych, sporządzonej w Hadze dnia 5 października 1961 r. (Dz. U. z 2005 r. Nr 112, poz. 938), legalizacja dokumentu jest w tym państwie zastąpiona zaświadczeniem apostille dołączanym do dokumentu. Lista państw-stron konwencji oraz adresy instytucji wydających apostille można znaleźć na stronie Konwencji Haskiej

Uznanie zagranicznego dyplomu w celu ubiegania się o przyjęcie na studia drugiego stopnia w Polsce

Jeżeli twój dyplom uprawnia do kontynuacji kształcenia na studiach wyższego stopnia, w którego systemie szkolnictwa wyższego działa uczelnia, która ten dyplom wydała, uprawnia on również do kontynuacji kształcenia na odpowiednim poziomie (studiach drugiego stopnia) w Polsce. Podstawą prawną do uznania dyplomu stanowi wtedy art. 326 ust.1 i 2 ustawy z dnia 20 lipca 2018 r. – Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce (Dz. U. 2018, poz. 1668, z późn. zm.).

Zagraniczny dyplom może uprawniać do dalszego kształcenia w Polsce także na podstawie umowy międzynarodowej (zgodnie z art. 327 ust. 1 ustawy).

Jeżeli twój dyplom nie daje bezpośredniego dostępu do studiów wyższego stopnia w kraju jego uzyskania, a mimo to chcesz kontynuować kształcenie w Polsce, przed podjęciem studiów musisz poddać swój dyplom procedurze nostryfikacji, zgodnie z rozporządzeniem Ministra Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 28 września 2018 r. w sprawie nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów za granicą oraz potwierdzania ukończenia studiów na określonym poziomie (Dz.U.2018 poz. 1881.).

Nostryfikacji dyplomów ukończenia studiów wyższych dokonuje uczelnia posiadająca kategorię naukową A+, A albo B+ w dyscyplinie, której dotyczy wniosek w sprawie nostryfikacji (zgodnie z art. 327 ust. 4 ustawy).


Tłumaczenie na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż polski 🔽

Tłumaczenia na język polski dokumentów, których oryginały wydane są w języku innym niż język polski powinno być wykonane przez:

  1. osobę wpisaną przez Ministra Sprawiedliwości na listę tłumaczy przysięgłych  lub
  2. osobę zarejestrowaną jako tłumacz przysięgły w państwie członkowskim Unii Europejskiej, państwie członkowskim Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronie umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym lub państwie członkowskim Organizacji Współpracy Gospodarczej i Rozwoju (OECD), lub
  3. konsula Rzeczypospolitej Polskiej, właściwego dla państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano świadectwo (Polskie przedstawicielstwa na świecie) lub
  4. akredytowane w Rzeczypospolitej Polskiej przedstawicielstwo dyplomatyczne lub urząd konsularny państwa, na którego terytorium lub w którego systemie edukacji wydano dokument (Misje dyplomatyczne, urzędy konsularne i organizacje międzynarodowe w Polsce)

Potwierdzenie znajomości języka polskiego 🔽

Kandydaci na studia prowadzone w języku polskim zobowiązani są do przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1. Potwierdzeniem znajomości języka polskiego jest:

Zwolnieni z konieczności przedstawienia zaświadczenia potwierdzającego znajomość języka polskiego minimum na poziomie B1 są stypendyści Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) oraz kandydaci posiadający:

  • zezwolenie na pobyt stały;
  • Kartę Polaka;
  • świadectwo dojrzałości wydane w polskim systemie oświaty;
  • dyplom ukończenia studiów wyższych w polskim języku wykładowym.

Opłaty 🔽

Wysokość czesnego jest różna w zależności od kierunku studiów i można ją sprawdzić w zakładce „OPŁATY”.

Z wyłączeniem osób, które mają ustawowe prawo do bezpłatnego studiowania w języku polskim na studiach stacjonarnych, cudzoziemcy podejmujący studia w Uniwersytecie Wrocławskim wnoszą opłatę za studia (tzw. czesne).

Cudzoziemiec może być zwolniony z opłat, jeżeli uzyskał stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA).
Kandydaci, którzy otrzymają stypendium w ramach jednego z programów Narodowej Agencji Wymiany Akademickiej (NAWA) są zwolnieni z całości (lub części) opłat za kształcenie na zasadach określonych w decyzji ministra lub dyrektora NAWA (lub w skierowaniu na studia).
Uwaga: jeżeli kandydat ubiegał się o przyznanie stypendium NAWA, a ostatecznie go nie otrzymał i nie posiada innych uprawnień do podjęcia studiów bez odpłatności, będzie zobowiązany do płacenia czesnego.


Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim 🔽

Uprawnienie do bezpłatnego studiowania na studiach stacjonarnych w języku polskim dotyczy:
1. obywateli państwa członkowskiego Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej, Norwegii lub Islandii (państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu – EFTA) – strony umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym i członków ich rodzin, mieszkających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej;
2. osób posiadających ważną Kartę Polaka lub osób, którym wydano decyzję (nie opinię) w sprawie stwierdzenia polskiego pochodzenia;
3. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt stały (posiadaczy karty stałego pobytu);
4. osób posiadających zezwolenie na pobyt rezydenta długoterminowego Unii Europejskiej;
5. osób którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w związku z okolicznościami, o których mowa w art. 159 ust. 1 lub art. 186 ust. 1 pkt 3 lub 4 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach (na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis)
6. osób posiadających status uchodźcy nadany w Rzeczypospolitej Polskiej albo korzystających z ochrony czasowej albo ochrony uzupełniającej na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej (posiadacze karty pobytu z adnotacją „uchodźca” lub decyzji o jej przyznaniu);
7. osób posiadających certyfikat poświadczający znajomość języka polskiego jako obcego, co najmniej na poziomie biegłości językowej C1. Dokumentem upoważniającym jest jedynie certyfikat wydany przez Państwową Komisję do spraw Poświadczania Znajomości Języka Polskiego Jako Obcego;
8. osób będących małżonkiem, wstępnym lub zstępnym (dzieckiem, wnukiem), obywatela Rzeczpospolitej Polskiej, mieszkających na terytorium Polski;
9. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu prowadzenia badań naukowych (art. 151 ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
10. osób, którym udzielono zezwolenia na pobyt czasowy w celu mobilności długoterminowej naukowca (art. 151b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis);
11. osób przebywających na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej w związku z korzystaniem z mobilności krótkoterminowej naukowca na warunkach określonych w art. 156b ust. 1 ustawy z dnia 12 grudnia 2013 r. o cudzoziemcach – na decyzji o przyznaniu pozwolenia musi być wskazany ten konkretnie przepis;
12. osób posiadających wizę krajową w celu prowadzenia badań naukowych lub prac rozwojowych.

Uwaga: wymienione powyżej osoby nie są zwolnione z opłat za powtarzanie zajęć oraz za zajęcia nieobjęte programem studiów.

Ponadto, cudzoziemcom wymienionym w punkcie 1 nie przysługuje prawo do stypendium socjalnego.


Informacja dla obywateli Ukrainy 🔽

Obywatele Ukrainy rekrutują się na zasadach obwiązujących pozostałych cudzoziemców.

REKRUTACJA

Aby aplikować na studia należy się zarejestrować w systemie IRK. Zachęcamy do zapoznania się z procedurą rejestracji krok po kroku w Vademecum kandydata

OPŁATY

Jeżeli obywatel Ukrainy przybył do Polski po 24.02.2022 r i posiada status ochrony czasowej to w oparciu o art. 324 ust. 2 pkt 4 Ustawy Prawo o Szkolnictwie Wyższym i Nauce na czas posiadania uprawnienia studia stacjonarne w języku polskim są bezpłatne.

Studia niestacjonarne w języku polskim są płatne.

Studia w języku angielskim są płatne, jednak zgodnie z Załącznikiem Nr 7 do zarządzenia Nr 19/2023 z dnia 31 stycznia 2023 r. dla osób posiadających status ochrony czasowej opłata jest pomniejszona.

JĘZYK

Na Uniwersytecie Wrocławskim studia prowadzone są w języku polskim i angielskim. Brak dokumentu poświadczającego znajomości języka na odpowiednim poziomie nie pozwala na podjęcie studiów.

DOKUMENTY

Lista dokumentów jest wskazana w pod zakładce „Dokumenty wymagane przy rekrutacji 🔽” znajdującej się w zakładce „CUDZOZIEMCY” przypisanej do kierunku na stronie www.rekrutacja.uni.wroc.pl

POSTEPOWANIE REKRUTACYJNE

Uniwersytet Wrocławski w procesie rekrutacji nie bierze pod uwagę wyników z ZNO, multitestu (NMT). Rekrutacja odbywa się na podstawie dokumentu uprawniającego do wstąpienia na studia oraz przebiegu postępowania rekrutacyjnego (test, egzamin, rozmowa kwalifikacyjna- w zależności od wybranego kierunku).

DECYZJA WARUNKOWA

W przypadku, gdy kandydat nie może złożyć wydanych za granicą, kserokopii wraz z oryginałem do wglądu celem potwierdzenia zgodności przez Komisję Rekrutacyjną lub notarialnie poświadczonych kserokopii:

1) zalegalizowanego lub opatrzonego apostille świadectwa ukończenia szkoły średniej (dotyczy kandydatów na studia pierwszego stopnia i jednolite studia magisterskie) oraz tłumaczenia;

2) dyplomu (dotyczy kandydatów na studia drugiego stopnia) lub innego dokumentu

uprawniającego do ubiegania się o przyjęcie na studia oraz tłumaczenia;

uwzględnia się elektroniczną wersję tych dokumentów załączoną w systemie IRK.

Nie dzieje się to jednak automatycznie, ponieważ kandydat jest zobowiązany w terminie wyznaczonym na składanie dokumentów wystąpić z wnioskiem do przewodniczącego wydziałowej komisji rekrutacyjnej o wyrażenie zgody na złożenie powyższych dokumentów w wersji papierowej w późniejszym terminie (wzór podania). Podanie powinno zawierać powód niemożności bezpośredniego złożenia dokumentów w wersji papierowej. Zaopiniowany przez przewodniczącego komisji rekrutacyjnej wniosek przekazywany jest do Rektora.

Decyzja warunkowa nie zostanie wystawiona w przypadku, gdy kandydat w ogóle nie zamieścił świadectwa czy dyplomu w IRK.

Pozostałe dokumenty muszą zostać złożone.

Ewentualna pozytywna decyzja Rektora o przyjęciu na studia będzie miała charakter decyzji warunkowej, określającej terminy złożenia oryginałów wymaganych dokumentów lub ich notarialnie poświadczonych kserokopii. Decyzja warunkowa stanowi podstawę wprowadzenia kandydata do Uniwersyteckiego Systemu Obsługi Studiów.

AKADEMIKI

Informacje dotyczące akademików udziela Dział Spraw Studenckich. Szczegóły znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/domy-studenckie/

STYPENDIA I WSPARCIE FINANSOWE

Informacje na temat wsparcia znajdują się tutaj: https://uwr.edu.pl/stypendia-i-wsparcie-finansowe/


REJESTRACJA NA STUDIA ODBYWA SIĘ NA UNIWERSYTECIE EKONOMICZNYM

Uniwersytet Ekonomiczny
Biuro Rekrutacji
ul. Komandorska 118/ 120, bud. Z, pok. 007

godziny otwarcie biura:
pn – pt: 9.00 – 14.00
sob: 9.00 – 12.00

tel. +48 71 368 09 82

e-mail: rekrutacja@ue.wroc.pl – pytania dotyczące zasad rekrutacji
e-mail: enrolment@ue.wroc.pl – pytania dotyczące zasad rekrutacji cudzoziemców

Termin i miejsce składania dokumentów na Uniwersytecie Ekonomicznym:

 

UNIWERSYTET EKONOMICZNY we WROCŁAWIU ul. Komandorska 118/120, budynek Z,
parter, pokój 003

WYKAZ DOKUMENTÓW WYMAGANYCH OD KANDYDATÓW:

Rekrutacja na ten kierunek studiów odbywa się według zasad opisanych w zakładce: „CUDZOZIEMCY”.